sâmbătă, 8 decembrie 2012

Marketingul afiliat

Am scris până acum despre PTC-uri, HYIP-uri, pariuri sportive, tranzacţii financiare şi despre alte afaceri online. Astăzi voi scrie câteva cuvinte despre marketingul afiliat, o metodă tot mai populară de câştig în mediul online. Marketingul afiliat este o formă a marketingului online care se bazează pe performanţă. Mai precis este vorba despre promovare online plătită proporţional cu rezultatele obţinute. Sunt 3 entităţi implicate:

1. Comercianţii: sunt cei care vând un produs, sau un serviciu şi care pun la dispoziţie unelte de marketing(bannere, linkuri), pentru a fi promovate.

2. Afiliaţii: promovează uneltele comercianţilor prin intermediul blogurilor, site-urilor, sau prin alte canale de promovare online. Aceştia primesc un comision pentru fiecare vânzare generată.

3. Clienţii: cumpără produsele oferite de comercianţi, accesând uneltele afiliaţilor. De multe ori recenziile, advertorialele şi prezentările detaliate oferite de afiliaţi îi ajută pe clienţi să aibă o alegere mai uşoară atunci când cumpără ceva, astfel că şi ei au de câştigat din acest proces.

2Parale este cea mai mare reţea de marketing afiliat din România. Peste 200 de comercianţi şi peste 15.000 de afiliaţi sunt prezenţi pe această platformă, iar domeniile de activitate sunt dintre cele mai diverse: electronice, cărţi, turism, îmbrăcăminte, produse pentru copii şi multe altele.

Un alt program de marketing afiliat este eMAG ProfitShare. Cel mai mare magazin online din România îşi promovează produsele prin intermediul propriului program de afiliere.

De curând şi Altex şi-a creat propriul program de afiliere, denumit Altex Afiliere. Mai sunt şi alţi comercianţi care utilizează marketingul afiliat, deoarece e o metodă de promovare ieftină şi eficientă. Pentru afiliaţi, marketingul afiliat poate fi o sursă importantă de venit pasiv. Cei care au o strategie bună şi o audienţă însemnată, pot să servească o felie din acest tort delicios.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu